miercuri, 8 octombrie 2008

Ţară, caut cumpărători!!!

E super actual să vorbeşti în zilele astea despre criza economică, căderea Bursei de pe Wall Street, despre Rezerva Federală şi cele 700 de miliarde de $, etc. Aşa că în spirit de turmă am scris următoarele rânduri.
Am învăţat cândva o chestie pe la facultate... cică: cele mai sigure investiţii sunt cele în obligaţiuni emise de stat, titluri de stat sub formă de bonuri de tezaur, certificate de trezorerie etc., mă rog, diverse hârtii de valoare emise de atotputernicul stat. De ce treaba asta? Păi simplu: “statul NU dă faliment”. Asta în teorie. În practică, lucrurile tind să se schimbe. Schimbarea pare că va fi adusă de situaţia în care se află Islanda la momentul actual, adică în prag de faliment. Se pare că actuala criză economică mondială va aduce Islanda în postura de prima ţară care dă faliment. Cândva votată de ONU drept “ţara în care ai vrea să trăieşti”... not anymore.
Afirmaţia de mai sus conform căreia “statul NU dă faliment”, ar trebui poate să sune: “statul este ultimul care dă faliment”.
Cine vrea să citească mai multe legat de această ştire, aceasta este sursa pe care am folosit-o: http://news.yahoo.com/s/ap/20081007/ap_on_re_eu/eu_iceland_meltdown_1

0 comentarii:

  © Blogger template 'Sunshine' by Ourblogtemplates.com | Distributed by Blogger Blog Templates of the Fractal Blog Network 2008

Back to TOP