vineri, 12 iunie 2009

De ce iubesc San Francisco?

N-am apucat să vizitez chiar aşa de multe ţări pe cât mi-aş fi dorit, dar ştiţi cum e: nemulţumitului i se ia darul, aşa că nu mă plâng. Oricum, mă pot considera norocoasă că am avut ocazia să văd locuri la care poate mulţi nici nu îndrăznesc să viseze. Adevărul este că e frumos să îţi cheltui banii călătorind şi atunci când ajungi la o anumită vârstă să ai amintirea locurilor frumoase pe care le-ai vizitat. Mereu am fost de părere că orice loc din lumea asta merită văzut şi orice loc din lumea asta are farmecul şi frumuseţea lui distinctă, păcat doar că nu de fiecare dată am avut posibilitatea să merg acolo unde mi-aş fi dorit. Pe 4 iulie plec iar în State – şi tot în San Francisco – iar în ultimele zile mi s-a făcut un dor nebun de oraşul ăsta (d’aia şi postul).
Acum legat de ce m-am îndrăgostit iremediabil de San Francisco?
Pentru că e altfel decât oraşele americane pe care le vezi în filme. Pentru că oamenii sunt extraordinari, şi spre deosebire de opinia generală cum că americanii sunt proşti, dacă stau să mă gândesc bine, proştii pe care i-am întâlnit eu în San Francisco, nu erau americani. Pentru că există o stradă în SF: se cheamă Columbus Street, unde găseşti cele mai grozave şi cochete baruri, restaurante, cofetării şi pub-uri, aşa cum la noi probabil nu vor exista niciodată. Pentru că există Golden Gate Park, un “plămân” artificial în mijlocul oraşului, şi unde, dacă eşti cu capul în nori, te pierzi o zi întreagă. Pentru China Town şi toate magazinele de chilipiruri frumos colorate şi chinezii de 1.5 m care urlă la tine. Pentru numărul imens de Sea Lions de pe Pier 39. Pentru Cable Cars şi clopoţelul lor enervant pe post de claxon. Pentru că atunci când merg pe stradă nu există băieţi şi bărbaţi prost crescuţi şi bădărani. Pentru că poţi să închiriezi o bicicletă o zi întreagă şi să treci cu ea Golden Gate Bridge. Pentru Golden Gate Bridge. Pentru că acolo caniculă înseamnă 27˚C. Pentru că nu plouă vara. Pentru că poţi călca iarba din parcuri. Pentru dealurile nebunesc de abrupte, pe care le urci gâfâind. Pentru că e extraordinar de open-minded. Pentru Market Street şi magazinele de acolo. Pentru Alcatraz şi Al Capone. Pentru că acolo au filmat RHCP « Under The Bridge ». Pentru că e California. Pentru Highway 1 şi şoseaua de coastă incredibil de frumoasă. Pentru plaja de 500 m lăţime şi oceanul rece. Pentru mijloacele de transport în comun care te duc oriunde. Pentru sandwich-ul de jumătate de metru de la Subway. Pentru că oraşul e nebun în week-end. Pentru că unii oameni poartă cizme şi fular, iar alţii maieu şi şlapi şi nimeni nu e considerat nebun. Pentru Grădina Zoologică unde am văzut pentru prima dată un tigru alb, păsări flamingo, gorile şi rinoceri. Pentru ceaţa nebună care apare din senin. Pentru încă 1000 de motive. Pentru că I left my heart in San Francisco:

2 comentarii:

Korbu 13 iunie 2009 la 16:16  

asa cum ai spus si tu, fiecare loc are frumusetea lui si merita vizitat, cine nu si-ar dori sa calatoreasca toata viata.
P.S. vacanta placuta ;)
P.S.2 am vazut ca imi afisezi si bannerul, nu era nevoie, dar daca tu vrei.. 10x ;)

Julie 14 iunie 2009 la 19:58  

Mersi frumos! Nu ma deranjeaza sa afisez bannerul :)

  © Blogger template 'Sunshine' by Ourblogtemplates.com | Distributed by Blogger Blog Templates of the Fractal Blog Network 2008

Back to TOP