luni, 15 septembrie 2008

Să mori sau să nu mori? Asta e întrebarea!

Am cam exagerat cu posturile în care scriu un rand şi dau un link la un filmuleţ de pe youtube, asa ca azi scriu ceva mai mult la postul ăsta legat de o declaraţie a Papei Benedict care le “cere bolnavilor să accepte moartea la ora aleasă de Dumnezeu!”.
În timpul unei predici Papa a spus că bolnavii ar trebui sa se roage pentru a gasi "gratia sa accepte, fara teama sau regrete, sa paraseasca aceasta lume la ora aleasa de Dumnezeu". Cam prost alese cuvintele şi cam prost mesajul, opinia mea.
Oare Papa a uitat timpurile în care inchiziţia alegea momentul morţii pentru mii de oameni din Europa? Oare Papa se referea doar la legea împotriva euthanasierii sau consideră că şi un om care are un accident grav, aflându-se în pragul morţii, ar trebui lăsat să moară, pentru că aceea este “ora aleasă de Dumnezu”? Oare Dumnezeu(sau oricum i-ar spune cei care aparţin altor religii), consideră toate descoperirile din domeniul medicinei, ca fiind lucrarea celui cu corniţe, şi oare ne pretinde nouă oamenilor să ne “lepădăm” de ele? Am serioase dubii că răspunsul la ultima întrebare e unul afirmativ şi am serioase dubii că Papa e în măsură să îi ceară asta unui om aflat pe patul de moarte. Şi mai am o părere: e uşor să predici.

0 comentarii:

  © Blogger template 'Sunshine' by Ourblogtemplates.com | Distributed by Blogger Blog Templates of the Fractal Blog Network 2008

Back to TOP